måndag, januari 08, 2007

Tack alla ni tappra själar som stannar kvar här trots att jag är seg ibland. Och tack även ni som visat er uppskattning på olika sätt för det jag skriver. Det värmer mitt, för årstiden inte lika frusna som det kanske borde, hjärta. hum.. den meningen får jag hoppas på er välvilja med..

Får allt göra en liten instickare här med något som inte jag, men Steve Harris och Adrian Smith skrivit:

Tell me what you can hear
And then tell me what you see
Everybody has a different way
To view the world

I would like you to know
When you see the simple things
To appreciate this life
It's not too late to learn

Vet du inte vilket band de är medlemmar i kan det hända du blir förvånad, när du tagit reda på det, över vilka de är.. Ibland är man nog rätt snar på att döma..

Snart bär det iväg till alperna minsann. Ska bli mycket spännande. Premiär för alperna att få besök av mej ju! Vad glada dom ska bli! Snö hoppas vi på där. Snön kan fortsätta lysa med sin frånvaro här, tillika kylan. Usch.. vore det inte för att jag helst inte raderar nåt jag skrivit redan så skulle jag nog göra det med det där.. väder.. man pratar inte om väder. Håller med Ford Prefect i Liftarens guide till galaxen om att människor pratar om alldeles för mycket självklara saker.. onödigt att ödsla tid på om jag får säga min mening. (och detta stycket i sin helhet då undrar en uppmärksam läsare)

Jo, jag är trött.
Faktiskt.
Kanske jag inte behöver vara så trött imorgon bitti då om jag är smart...
Smart är jag ju trots allt, åtminstone så det räcker till. Förståndig kanske man kan ifrågasätta, finns väl en viss skillnad på distinktionen där..

Så, där ser vi har jag åter igen lyckats uppehålla dej en liten stund och stjäla lite av din tid för mina små reflektioner över allt och absolut ingenting. Jag hoppas det kan ge nåt åtminstone.

Åker förresten på torsdag natt och blir borta 10 dygn ungefär lite knappt. söndan kommer jag tillbaka på. Så då blir det ett mer giltigt uppehåll i mitt skrivande. Om jag inte hittar en dator i snödrivorna förstås...

Cloetta Center

5 kommentarer:

Anonym sa...

Höm höm, det var nu jag skulle komma på nåt bra att skriva...

Måste tyvärr erkänna att jag nog måste googla Steve Harris och Adrian Smith, MEN jag har läst det där avsnittet i Liftarens guide om att människor pratar alldeles för mycket självklarheter ^^

Hoppas du får kul i alperna, jag vill också åka bort nånstans! För det var ju inte så att jag nyss var borta i tre veckor, lalala... :P

Mr 51 sa...

Ahhh...Iron Maiden! Gillar dom, kan dock inte uttrycka mig om deras texter eller budskap (om dom har något direkt), men jag gillar deras sound! Och väldigt insiktsfull och ödmjuk "dikt", eller vad man ska säga.

Alperna, redan, det har ju gått så fort! Tycker att det var ett tag sen du nämnde det. Kul för dig! Du får åka för mig med, det var så länge sen nu...

Min mening är att så fort man börjar prata om vädret (oftast i alla fall) är det för att man inte har något annat vettigt att säga, mest bara för att undvika en "pinsam tystnad"... Är kanske lite svårt att uppnå denna typ av tystnad på en blogg. =) Har själv, kort efter ett liknande påstående, börjat prata väder med en person...lite lustigt...och jobbigt, men jag har för mig att det inte handlade om det just då.

Don't forget the sunblock! =)

maro sa...

Jaha.. så nu serverar du uppgifter på silverfat här då? ;o)

hehe, men tack för kommentarer!

Mr 51 sa...

Precis...det finns ju dom som kanske inte känner att dom är så pass nyfikna på det, men ändå har lust att veta... =)

Anonym sa...

Nu får du ha det så roligt raring och ta hand om de mina. Jag vill inte att någon av er ringer hem och gråter.

Om vi inte hörs...
Ta hand om er och ha det så roligt!

Akta er för ravinerna och lavinerna. :)
Kram