onsdag, maj 16, 2007

Blir knäpp. Kan någon hjälpa mej?
Det är en låt som var med som demo på en liten synth som mina kära sysslingar hade en gång i tiden, det var nog runt -87 eller nåt.. det hjälper ju inte så mycket för att hjälpa iofs.. men däremot så hörde jag den nyligen på radio, p3. Närmare bestämt i lördags i morgonpasset. Det är Patti som gör en hyllningshymn till kulturtanten 50 minuter in i andra delen av morgonpasset från den 12'e maj.
Detta är en länk till den aktuella sidan på P3's hemsida.

Vad heter egentligen låten som han tagit melodin ifrån och vem är det som gjort den från början. (Med orginaltexten då och inte Pattis hyllningstext...)

Jag är evigt tacksam till den som kan komma på det.
Jag har även spelat av just den biten och har på min dator och kan skicka över om det är så..

För mycket huvudbry...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det möjligen Billy Joel "Just the way you are" Här är en länk till YouTube och någon Diana Krall som sjunger den... http://www.youtube.com/watch?v=V-a_cCBzXRg
Hoppas detta är rätt...

maro sa...

Det stämmer alldeles utmärkt det :o) Mange tack ska du ha! Fick precis även svar från Patti på morgonpasset dit jag även sände frågan, man får ju skicka ut så mycket krokar man kan när man håller på att bli tokig! Förhoppningsvis glömmer jag inte denna nu, men nu finns det ju dokumenterat, plus att jag nu har låten med. Medd Billy Joel givetvis. :o)