onsdag, maj 02, 2007

hum.. blev inget mer igår minsann.. datorn försvann så det blev lite svårt. Om jag inte skulle åkt hit förstås. Men det ville jag ju inte.

Ett bad blev det idag. Liftaren är lite stor och tung att ha med sej i badet, men det går ett tag iaf. Alltid trevligt med lite interstellärt sällskap när man behöver lite avkoppling. Jobbigt med pluggandet.. det är svårt att komma igång. Vet inte riktigt hur jag ska bära mej åt. Men men.. man får väl ta sej i kragen som det så fint heter. Dumt att jag inte brukar ha krage bara.. Det skulle vara jackan då, men då är man ju oftast på väg nånstans, så då är det ju svårt. Men vem har sagt att det ska vara lätt?

Sakta men säkert börjar bitarna falla på plats iaf. Just nu är det väl lite stiljte, men det är nog bara ett tillfälligt lugn. Kommer nog igång snart igen. Det visar sej iaf. Har ju förberett det mesta iaf. Om jag bara kunde öppna de där böckerna förstås... varför är det så svårt med disciplin och motivation ibland? Och varför funderar man så mycket ibland? Och varför ställer man så många frågor ibland?

Inte bästa dagen idag iaf. Men det blir nog bättre. Är ju trots allt som en måndag typ.. så det är väl det. Skönt att det är torsdag snart då. En ny dag, ett nytt sinne. Skapat på nytt, varje dag. Kan det vara så tro?
Tänk om man kunde få vara med i skapandet lite mer handfast.. fast det kanske man är?
Nåja.. om jag kan få dessa filosofiska tankar till att gå över i logik så vore det ju piff, då har jag ju i princip öppnat böckerna redan.. Önska mej lycka till!

Kan jag vara en artificiell intelligens?

Inga kommentarer: