måndag, december 04, 2006

Fyra varmkorvar och ett glas juice med fruktkött senare är jag åter något som man skulle kunna likna vid en människa igen. Hörde de ska sälja ut akuten med. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men ett uttalande var ju helt otroligt löjligt iaf. Att ens kunna uttala sej på det sättet tyder ju på antingen inkompetens eller möjligen lögnaktighet. Att försöka citera det hela vore väl att ge sej ut på hal is.. fast när jag tänker efter finns ju sr.se/ekot.. så take it away Mona: "Nu kommer resurser att styras över till privata vinster istället för bättre vård och kortare köer. Så blir det."

och nu kanske du tror att det var detta som jag tyckte var dumt sagt.. Går säkert att hitta nåt dumt där.. men låt oss se vad Håkan Wittgren säger om saken: "Det är helt fel. ... Det är minst lika effektivt att ha det i privata former." Privat företag.. effektivitet... och det är helt fel att det är vinstdrivande då? Tack för den logiska kullerbyttan! Jag säger då det. Jag tror att han var nöjd med regeringsskiftet iaf.

Får väl se om min återvunna energi kan åstadkomma något ytterligare senare..

Mer Juice åt folket! Helst privat då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mer juljuice åt folken! Verkligt vinstgivande.