lördag, december 30, 2006

Linköping. Inte så kallt som det brukar vara såhär runt nyår. Vet inte vad idén är med att frysa in det nya året. Eller är det kanske så att man fryser ut det gamla? Hursomhelst så borde väl frysa inte vara något man skulle behöva förknippa med ett nytt avstamp? Ett nytt år.

Vad har hänt under det gågna då? Bra fråga. Mycket och ingenting alls skulle man väl kunna sammanfatta det med. Innefattar väl i princip allt.
Jag startade den här bloggen. Och av rubriken att döma så förväntade jag mej inte att jag skulle fortsätta med den. Men det är ju trots allt ganska roligt att skriva. Speciellt när man har tid. Eller ja.. det kan vara hemskt upplyftande att hasta iväg ett inlägg i princip i samma stund som man låser igen lägenhetsdörren och drar iväg nånstans. Spontant.
Eller angeläget.

Funderade lite nu på om jag skulle ändra min underrubrik nu när det nya året kommer. hum.. en idé för att engagera dej som läser lite.. Vad skulle du ge min blogg för titel? Eller underrubrik..? Skriv en kommentar med ett förslag vettja. Fint pris utlovas till den bästa, om någon nu blir den bästa.. Under rubrik.

Detta kanske blir mitt sista inlägg för iår. Ganska ovidkommande information egentligen men vad ska man göra.. jag skriver i princip det som faller mej in. Som någon där ute påpekade en gång.

En grej för det nya året kanske skulle kunna vara att avkomplicera saker lite grann. Så saker och ting inte går över styr. Så saker blir lite lättare att hantera kanske. Men är det så roligt? Jag vet inte..
Vi får se... det brukar bli så. Att man får se. Jag ser. Hoppas jag.
tills vidare, och i väntan på det nya året: Väl mött, Gott nytt år, och glad midsommar. Julen är snart här.

Melodi: Julen är här
Julen är bär
och hänger kvar i trädet
ute vid gatan och kan falla
på nån som går förbi

2 kommentarer:

Peo sa...

Tack för att du och julen var här. Kraftpaketet till klappen från yngstebror blev tyvärr kvar här, vi får väl leverera det nån gång. Annars får du be givaren om ett nytt, han är i din stad över nyår.
Gott Nytt År förresten.
Får väl återkomma med förslag på underrubrik senare.

Anonym sa...

ser att du fick med den egenkomponerade julvisan som blev ett slags soundtrack till familjen rosdals julfirande. ja väl mött käre broder. see you next year!