fredag, februari 01, 2008

februari, ny kortare månad, ny mindre mobil. och bättre. den kom idag, så nu ska den bara laddas och sen är man igån igen. skönt. den där gamla skrutten är ju verkligen inte speciellt bra längre. tänk så lätt det är att vänja sej vid lite ny teknik. frågan är bara om det är det nya sim-kortet som mitt gamla nummer kommer att finnas på sen? eller om man har kvar det gamla sim-kortet. min gissning är att mitt gamla nummer flyttas till det nya kortet.

det tillfälliga numret jag fick av min nya operatör var dock ganska trevligt. men varför byta när man kan ha kvar det gamla. det är ju en sån omständig procedur att få hela världen att veta vilket ens nya nummer är. så nej. jag kommer att behålla det gamla. (kan iofs inte göra nåt åt det nu ändå eftersom jag redan beställt porteringen i samband med överflyttningen.) så, lugn allihopa. kommer inte att använda det nya numret alls utan byter operatör när porteringen görs. misstänker ju då som sagt att jag får byta kortet i telefonen då.

men nu medan telefonen, eller batteriet, laddas, så ska jag passa på att förkovra mig i lite fin härlig studentlitteratur. AI-kunskapsrepresentation. Det är faktiskt ganska intressant ändå. och ganska nytt. så det blir intressant.

och när du hör det här ljudet, då, då vet du att det är dags att vända blad.

Inga kommentarer: