torsdag, september 07, 2006

Gosh! Godmorgon världen! Ännu en dag hemma från jobbet... Men det är väl så man blir frisk? Jag hoppas bara att jag blir det snart med, att det inte är en sån där lång utdragen sak som man inte orkar med.

Ska äta min frukost. Såna polarbröd, typ, fast det är ett annat märke. Dom pratade om saknad på Krister i P3 för inte så länge sen. En tjej ringde in och berättade att hon bodde i London och hon saknade svensk ost och polarbröd... "Jag tycker också om knäckebröd med ost" Säger den kvinliga delen av radiopratarparet. Jag undrar vad det är för polarbröd hon har köpt.. Kolla "bäst före"-datumet nästa gång...

och igår, då var det MacGyver på tv. Hallåan proklamerar glatt: "Ja och idag så skickar vi MacGyver inte mindre än till Kina". Tyckte jag skulle bli intressant eftersom jag har börjat gilla Kina rätt bra. Mysigt land med små pittoreska städer som Beijing och Shanghai... Avsnittet började i Bangkok. Jag tänkte: "Ok, men det är ju rätt nära ändå". Sen väntade jag, och väntade jag.. tills jag upptäckte att de orimligtvis skulle kunna hinna med att även åka till Kina.
De släpper tydligen in vem som helst på Radio och TV nu för tiden...

Det är skrämmande.
Jag hoppas bara att mina polarbröd inte kommer från Kina.. eller Thailand.. eller nåt, så att det har blivit knäckebröd av dem. Jag kokar ett ägg.

Inga kommentarer: