tisdag, september 19, 2006

tänker igen
trodde jag kunde sluta
eller åtminstone minska
men tydligen är inte hjärnan byggd på det viset
"jag tänker, därför lever jag"
var det inte någon som sa så nån gång...
självdistans
det räcker inte för att inte tänka
men vad är det?
hålla distans till sej själv
skulle man vara uppdelad då på nåt vis?
att man kunde ta en del av sej själv och säga att jag håller distans till resten av mej själv
jag är skeptisk
men trots det så menar jag att jag har självdistans
men det här tänkandet vill jag inte ha distans till
inte på ett sätt
jag vill att det ska få flöda fritt
men jag vill samtidigt inte låta det flöda så fritt att någon annan kan ta det ifrån mej
med självdistans kanske man kan låta det göra det
låta någon ta det ifrån en
för då håller man ju redan distansen till det
samtidigt vill jag ha det så nära
så nära att det nästan gör ont
fast det gör ju inte det
inte om någon inte rycker det ifrån en
drar det ur ens eget själv
kanske vill att det ska vara precis såhär
det är då jag ändå håller distansen på ett precis lagom avstånd
men avståndet...
det är det som är det jobbigaste just nu

-maro 060919

Inga kommentarer: