måndag, januari 28, 2008

det är en djungel.
svårt att urskilja en från alla. och byta märke? nja. är nog inte riktigt sån som gör det eg. om nån kan övertyga mej om att SE är bättre än N. då kan jag ju kanske göra det. men jag vet inte vad det skulle vara som är bättre. man är ju van med. menysystemet och allt. begreppen som används och så. sen är det ju det där med hur T9 används med. det är ju en ganska markant skillnad. och det skulle krävas en hygglig inlärningspreiod skulle jag tro. 6500 Slide kanske är bra. eller den verkar vara passande åtminstone. synd bara att det är fel sorts minneskort i den. hade ju varit smidigt att kunna använda det jag redan har. men det kan jag ju alltid använda i kameran förstås. med adapter. men det kortet är nog lite långsammare än det jag har. och långsam är ju en modell förstås. den där nya fina N95. vad jag förstår så är den långsam att starta upp och det tar en evighet att ta ett kort. gps är ju inte heller direkt nåt jag tror jag kommer ha användning för. jag vill nog att den ska vara som den jag har. fast lite mer internt minne och lite snabbare kamera. och så ska det gå att uppdatera den via nätet. vilket det ju nästan går med alla andra än just den jag har... hade... har trasig. så, det återstår bara att se om denna kanske kan vara lite snabbare och ha lite bättre batteritid och så. men hur ska man veta? man måste ju prova den lite liksom. batteritiden står det ju iaf att den ska vara bättre. jag får återkomma när jag har fått fingra lite på den.

tips uppskattas!

3 kommentarer:

FatCat sa...

jag får magknip och ångest bara jag tänker på att byta mobil igen. det är inget jag gärna gör om om jag inte blir dödshotad. lycka till brorsan men jag har lärt mig mer nu vad jag vill o inte vill ha i min nästa...för jag vet inte hur länge den nya rackaren håller. allt nuförtiden är ju ganska ömtåligt och klarar inte längre perioder av använding. jag ångrar lite kanske att jag gick över till nokia när jag var så invand på SE. men men...alltid lär man sig nåt nytt.

Mr 51 sa...

En kul funktion på N95:an är ju att den har TV-out... ;) Om man tycker att det är nödvändigt...

maro sa...

det har även 6500 slide. n95 är lite för långsam som jag förstått och lite för stor framförallt.